Wensen 2022

Een mens moet iets te wensen hebben. Ik kan gerust zeggen dat ik alles heb wat mijn hartje begeert maar toch als je, naast een goede gezondheid, niets meer te wensen hebt……….

In de eerste plaats een nieuwe keuken. De keuken die wij nu hebben stond er al toen wij het huis kochten en voldoet redelijk maar we komen gewoon heel veel kastruimte te kort. De oven doet het niet helemaal goed meer en we willen af van het op gas koken voordat we het gas nog vaker vergeten uit te doen dan nu al het geval is………..

Ten tweede onze slaapkamer. Die is hard aan een opfrisbeurt toe. Het houtwerk schilderen, de muren en het plafond sauzen en op de vloer wat nieuws. We hebben voor kurk gekozen. Hoewel ze dat tegenwoordig vooral op de muren schijnen te plakken hadden wij dat begin jaren zeventig van de vorige eeuw ook al op de vloer liggen. Misschien een beetje retro dus maar dat mag de pret niet drukken………

Naast de slaapkamer zijn we bezig met het hokje om te toveren tot een kleine logeerkamer van 10 m2. Ook hier muren sauzen, houtwerk schilderen en kurk op de vloer. Dit slaapkamertje is vanuit onze slaapkamer te bereiken en dus uitermate geschikt voor de kleinkinderen. Bovendien is het vanuit onze slaapkamer een vluchtweg in geval van nood……..

Als bovenstaande gerealiseerd in mei / juni gerealiseerd is dan is er binnenshuis weer voldoende gerommeld en kunnen we weer naar buiten. Daar komen in het voorjaar wat speeltoestellen zoals een schommel en misschien een speelhuis. Ook gaan we het terras, een oude betonplaat, een fris kleurtje geven. Onze tuintafel heeft het begeven en we laten een nieuwe maken zodat we straks ook buiten met een man/vrouw of tien aan tafel kunnen zitten…….

Om te voorkomen dat de kleinkinderen al te gemakkelijk vanuit de tuin de oprit en erger nog de weg oprennen komt er een hek die onze kant van de tuin afsluit.  Zelf ben ik niet zo van hekken omdat het in mijn ogen zo territoriumdriftig is maar voor de veiligheid van de kleinkinderen moet je soms wat toegeven……..

Als dan de zomer weer voorbij is gaan we weer naar binnen. Misschien dat we dan het project deel kunnen aanpakken. De vloer van deze ruim 180m2 grote ruimte  moet nodig geëgaliseerd worden. Voorwaar geen éénvoudige opgave. Deze ruimte is nu werkplaats, fietsenstalling, opslagruimte en binnenspeeltuin inéén. Er moet een goed plan komen hoe dit te doen zonder dat we alles wat er nu in deze ruimte staat tijdelijk buiten hoeven te zetten.

Verder hoop ik dat we onze medebewoners ook mede-eigenaren kunnen maken. Hierover zijn we al langere tijd in gesprek met verschillende financieel deskundigen maar er lijkt nu schot in te komen. We zullen zien hoe het er eind 2022 voorstaat.

Kortom genoeg te doen in 2022. En geloof me, ook voor de jaren erna heb ik nog genoeg wensen over. Zo moet er nog een nieuwe staldeur gemaakt worden, zou de boerderij rondom opnieuw gevoegd kunnen worden en willen we een nieuwe carport met daaraan vast een nieuwe grote veranda (met koelkast).  Op het dak van deze combi moeten dan voldoende zonnepanelen komen om twee huishoudens van elektriciteit te voorzien. Als de cv-ketel van 2007 het begeeft misschien een warmtepomp of een hybride ketel omdat ook wij willen voorkomen dat onze kleinkinderen straks in Elahuizen aan Zee wonen………

Dit alles zo opschrijvend denk ik wel dat het zou helpen als we nu eens een flinke prijs in de Staatsloterij zouden winnen………..  

 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Als ik aan mijn moeder denk

Kamperen

Niets geleerd