Levensverwachting

In Nederland is de gemiddelde levensverwachting voor een man 80,1 jaar. Als gemiddelde man heb ik dan nu nog zo’n 8 jaar te gaan. In die acht jaar wil ik zoveel mogelijk genieten en zo min mogelijk dagen verpesten met sacherijn. Ik wil mij ook niet meer drukmaken over de ellende in de wereld, over het onrecht in de wereld, over het milieu en wat ook maar meer. Ik heb er meer dan 70 jaar over gedaan te beseffen dat mijn invloed marginaal is geweest. De laatste 8 jaar wil ik alleen voor mijzelf en voor hen die mij lief zijn gaan.

Ik wil er zijn voor en genieten van mijn lief, de kinderen, de kleinkinderen, mijn familie en wat vrienden. De rest van de wereld kan de pot op. 


Het klinkt egoïstisch en dat is het ook. Ik ga mijn uiterste best doen om een grote egoïst te zijn.  Ik doe alleen nog maar dingen die ik leuk vind. Het liefst natuurlijk samen met hen die mij lief zijn maar zonder rekening te houden met wat de rest van de wereld er van vindt.  


Ik roep alle andere 70 plussers op hetzelfde te doen. Onze groep wordt de komende jaren flink groter dus dan kunnen we met elkaar in onze finale levensfase misschien de rest van het land in chaos brengen. Chaos is een beweging die kan helpen een nieuwe orde te creëren. Een nieuwe orde die volgens mij hard nodig is. Zo wordt ik misschien toch nog een radicale activist. Altijd gedacht dat dat niet de weg was maar misschien…


Het klinkt misschien wat cynisch allemaal. En dat is het ook. Ik ben teleurgesteld in een groot deel van de mensheid. De hebzucht, de geldingsdrang, de jaloezie en wat al niet meer. Ik ben het zat om bij een minderheid te horen. Ik schaar mij nu bij de grote schare egoïsten die de westerse wereld rijk ik. Ik wordt net als zovelen een opportunist, een egoïst zonder (echte) visie. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Als ik aan mijn moeder denk

Tien jaar

Vakantie