Suzanne

Deze mijmering gaat over een bijzondere vrouw. Ik weet niet precies meer in welk jaar wij elkaar voor het eerst ontmoet hebben maar het is al wel heel wat jaartjes geleden. Zij was jong, misschien een beetje naïef en onzeker maar vooral nieuwsgierig, enthousiast, open, eerlijk en betrokken.

Dat jeugdige heeft ze nu, vele jaren later nog steeds. De naïviteit en de onzekerheid zijn wel verdwenen maar al het andere heeft zij gelukkig weten te behouden. Ondanks de teleurstellingen die zij ongetwijfeld ook in haar leven is tegengekomen is zij steeds zichzelf. (Als ik het mis heb heeft ze een carrière op het toneel misgelopen) 

Het is al weer meer dan 15 jaar geleden dat er in mijn leven het nodige gebeurde. Mijn vrouw kwam te overlijden en korte tijd later kwam Heidi in mijn leven. 

Voor sommigen in mijn directe omgeving was het te kort na het overlijden en/of zij wilden mijn keuze voor Heidi niet accepteren en respecteren. Daardoor is het contact met een aantal mensen verloren gegaan. Mensen van wie ik dacht dat het vrienden waren. Mensen van wie ik dacht dat ze het beste met mij voor hadden. Helaas! Een mens kan zich vergissen in wat zijn vrienden zijn.

Gelukkig waren er ook die mij het geluk wel gunde. Mensen die blij voor mij waren. Eén daarvan was zij. Die bijzondere vrouw was in die tijd een zeer gewaardeerde collega. Was omdat zij na een aantal jaren besloot iets anders te gaan doen en ik inmiddels al bijna 9 jaar geen betaald werk meer hoef uit te voeren.

Bij toeval kwamen wij, Heidi en ik, haar tegen op de Albert Cuypstraat in Amsterdam. Heidi en ik liepen daar verliefd te wezen en zij vond het meteen geweldig. Vanaf dat moment heeft zij een apart plekje in mijn/ons hart. Haar spontane reactie heeft mij/ons erg goed gedaan. Nu, zo’n 15 jaar later, durf ik te zeggen dat zij een goede vriendin van ons is. Zowel Heidi als ik zijn erg op haar gesteld, nee houden van haar zoals je maar van weinig mensen kunt houden.

Nee, we komen niet wekelijks bij elkaar op de koffie, gaan niet samen op vakantie of wat dan ook maar. We zien elkaar een aantal keren per jaar maar als we elkaar zien voelt het gewoon goed. Oprecht geïnteresseerd in elkaars leven, zonder oordeel en altijd respectvol. Zij is ook het levende bewijs dat je vrienden niet altijd van dezelfde leeftijd hoeven te zijn.

Suzanne ik hoop dat we nog heel veel jaren in goede gezondheid van elkaar kunnen genieten. Je weet dat je bij ons altijd welkom bent!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Als ik aan mijn moeder denk

Tien jaar

Vakantie